Privatlivspolitik

Senest opdateret den 27.11.2023

Thy Gospels dataansvar

Vi behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort fortæller dig, hvordan vi behandler dine personoplysninger til sikring af en fair og gennemsigtig behandling.

Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun behandler personoplysninger til bestemte formål og ud fra berettigede (legitime) interesser. Vi behandler kun person-oplysninger, der er relevante og nødvendige til opfyldelse af de angivne formål, og vi sletter dine oplysninger, når de ikke længere er nødvendige.

Kontaktoplysninger på den dataansvarlige

Thy Gospel er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i over-ensstemmelse med lovgivningen.

Thygospel v/ Susanne Møller
Kontaktperson:
Formand Kirsten Herbst Laugesen
Adresse: Skolevænget 27, 7700 Thisted
CVR: 32 70 27 08
Telefonnr.: 21 45 27 76
Mail: thygospel@hotmail.dk
Website: https://thygospel.dk/

Behandling af personoplysninger

Vi behandler følgende personoplysninger:

1) Medlemsoplysninger:
Almindelige personoplysninger:
– Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, køn, indmeldelsesdato, telefonnummer, mailadresse.
– I forbindelse med refusion af udlagte beløb eller udbetaling af kørselsgodtgørelse kan vi tillige have oplysning omkring bankkonto-nummer.

2) Oplysninger om dirigent og bestyrelsesmedlemmer:
Almindelige personoplysninger:
– Kontaktoplysninger som navn, adresse, telefonnummer og mail-adresse
– I forbindelse med refusion af udlagte beløb eller udbetaling af kør-selsgodtgørelse kan vi tillige have oplysning omkring bankkonto-nummer.
– CPR-nummer

3) Besøgende på hjemmeside
-Når du besøger vores hjemmeside ( https://thygospel.dk/ ), så anvender vi cookies for at hjemmesiden kan fungere, hvilket du kan læse mere om i vores cookiepolitik.
-Du kan til enhver tid afvise brugen af cookies. Du kan gøre dette ved at ændre de relevante indstillinger i din browser. Instruktioner kan findes her: Simsoft slette cookies side

Her indsamler vi oplysninger fra:  Normalt får vi oplysningerne fra dig.

Foreningens formål med behandling af dine personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig grund.

Lovlige grunde til behandling er særligt:
· Foreningens berettigede (legitime) interesser i at behandle dine oplysninger (in-teresseafvejningsreglen)

Formålene:
1) Formål med behandling af medlemsoplysninger:
· Foreningens medlemshåndtering, herunder kontingentopkrævning
· Som led i foreningens aktiviteter, herunder planlægning, gennemførelse og opfølgning
· Administration af din relation til os

2) Formål med behandling af oplysninger på dirigent og bestyrelse:
· Håndtering af dirigent og bestyrelsesmedlemmers hverv og pligter i foreningen
· Overblik over og forbedring af erfaringer og kompetencer, herunder evt. kurser
· Opfyldelse af lovkrav
· Udbetaling af honorar, refusioner og lignende
· Administration af din relation til os

Vi behandler kun personoplysninger ud fra legitime interesser

I det omfang vi behandler dine medlemsoplysninger på baggrund af interesseafvejningsreglen, vil denne behandling udelukkende være motiveret af berettigede (legitime) interesser som:
· Håndtering af dine medlemsrettigheder i henhold til vedtægterne m.v., herunder i forhold til generalforsamling
· Opfyldelse af medlemspligter, herunder opkrævning og betaling af kontingent m.v.
· Afholdelse af sociale arrangementer samt andre aktiviteter
· Brug af situations- og portrætbilleder taget i foreningen, der afbilder en konkret aktivitet eller situation i foreningen
· Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsop-lysninger også i en periode efter din udmeldelse af foreningen
· Af hensyn til kontaktmuligheder kan der for eventuelle unge under 18 år behand-les oplysninger om forældrene
· Bevaring af oplysninger med historisk værdi til statistik og lignende

Samtykke:

Oftest vil vores behandling af dine personoplysninger basere sig på et andet lovligt grundlag end samtykke. Vi indhenter derfor kun dit samtykke, når det i sjældne tilfælde er nødvendigt. Hvis vi indhenter dit samtykke, er det frivilligt, om du vil give samtykke, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at give os besked om det.

Videregivelse af dine personoplysninger
Ud fra en helhedsvurdering vil vi afgøre om billeder kan bruges efter interesseafvej-ningsreglen – dvs. at vi har en legitim interesse i at offentliggøre billeder til PR-materiale og hjemmeside – eller om offentliggørelse kræver samtykke fra de personer, som er på billedet.

Opbevaring og sletning af dine personoplysninger
Vi har forskellige behandlingsformål og opbevaringsperioder alt efter, om vi behandler dine personoplysninger som medlem af foreningen, som ulønnet bestyrelsesmedlem eller som lønnet dirigent:

Medlemmer:

Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra medlemskabets ophør og i overensstemmelse med følgende kriterier:
· Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger i op til 3 år efter kalenderåret for din udmeldelse af foreningen

Bestyrelsesmedlemmer:

Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra ophøret af dit virke og i overensstemmelse med følgende kriterier:
· Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger i op til 1 år efter dit virke er ophørt.

Lønnet dirigent:

Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra ophøret af dit virke og i overensstemmelse med følgende kriterier:
· Bogføringsbilag, herunder f.eks. honorarbilag, skal gemmes i 5 år fra udløbet af det regnskabsår, som bilaget drejer sig om
· Andre relevante oplysninger til opfølgning og stillingtagen til eventuelle krav gemmes i 5 år efter arbejdet er ophørt

Databehandlere

Få kan klare alt selv, og det samme gælder os. Vi har derfor samarbejdspartnere, samt benytter os af leverandører, hvoraf nogle kan være databehandlere. Eksterne leverandører kan eksempelvis levere systemer til at organisere vores arbejde, services, rådgivning, IT-hosting eller markedsføring.
Det er vores ansvar at sikre, at dine personoplysninger behandles ordentligt. Derfor stiller vi høje krav til vores samarbejdspartnere, og vores partnere skal garantere, at dine personoplysninger er beskyttet.
Vi indgår derfor aftaler herom med virksomheder (databehandlere), der håndterer personoplysninger på vores vegne for at højne sikkerheden af dine personoplysninger.

Behandlingssikkerhed

Vi holder behandlingen af personoplysninger sikker ved at have indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger.
Vi har lavet risikovurderinger af vores behandling af personoplysninger, og har herefter indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at øge behandlingssikkerheden.
En af vores vigtigste foranstaltninger er at holde vores medarbejdere opdaterede om GDPR via løbende awareness træning, GDPR kursus, samt ved at gennemgå vores GDPR-procedurer med medarbejderne.

De registreredes rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte os, så vi kan hjælpe dig med dette.

Ret til at se oplysninger (indsigtsret). Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.

Ret til berigtigelse (rettelse). Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

Ret til sletning. I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

Ret til begrænsning af behandlin. Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

Ret til indsigelse. Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet). Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

Klage til Datatilsynet

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

Kontaktoplysninger:
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Phone: +45 3319 3200
E-mail: dt@datatilsynet.dk